Fitness

Total Workout
Wij hebben de  lijn van LifeFitness t.b.v. onze "total work-out" training staan

 

 


 


 



Individueel is het gangbare, vrije trainen met de conventionele fitness apparatuur. Dit voor kracht-training, figuurcorrectie maar ook vetverbranding. Immers spieren zijn de kachel van het lichaam welke Brandstof,  suikers maar ook vet, nodig hebben. Des te groter de kachel des te groter de verbranding.Door de spiermassa te verhogen wordt de basis stofwisseling (basale metabolisme) verhoogd.

Men wordt hierin zo lang als nodig begeleidt maar men traint op een gegeven moment natuurlijk vrij zelfstandig waarbij de instructor altijd aanwezig is voor vragen, veranderingen in schema of correcties ter plekke.

 


 
Cardio-Vasculaire training omvat  training gericht op het optimaal in conditie houden van het hart-, vaten- en longsysteem. Uithoudingsvermogen dus. D.m.v. Cardio appratuur zoals loopband, stepper, cross-elepticaltrainer, fietsen enz. gedurende minimaal 20 minuten intensief trainen op 70-80% van de maximale hartslag. Deze maximale "HR" (Heartrate) wordt bepaald aan de hand van leeftijd, geslacht en gewicht.


Cardio kan zelfstandig of in combinatie met fitnesstraining gedaan worden. Men is er steeds meer van overtuigd dat cardio training noodzakelijk is voor het “slechte” leven dat wij leiden. Maar zoals reeds onder fitnesstraining gesteld is; voor vetverbranding is spiertraining zeker zo belangrijk.  


Onder Cardiotraining valt overigens ook bijvoorbeeld Squash of Spinnen waar je toch na een half uur intensieve arbeid het cardiovasculaire systeem aardig op de proef hebt gesteld !  

Hartslagmeting is dus erg essentieel hierbij. Weten hoe je hartslag is en bijhouden of je in je "HR zone" zit is dus een wezenlijk onderdeel van de Cardiotraining in al zijn vormen.